fredag den 24. august 2012

salted caramel coated popcorn



Igår aftes lavede jeg disse lækre salted caramel coated popcorn, en opskrift jeg har fra min kammerat Caleb.
De smagte så godt, men efter en håndfuld fik jeg lyst til at løbe op og ned af alle husets vægge.. Fik dækket det voldsomme sukker chok med kold mælk, men det var stadigvæk svært at faldet i søvn bagefter.
Salted caramel coated popcorn:
Det skal du bruge:
ca 100 gr majs korn, du kan også bruge en pose micropop
75 gr smør
100 gr lys sirup
100 gr brun farin
1 tsk grov havsalt
1 tsk bagepulver
1 tsk vanille pulver
Sådan gør du:
Hvis du vælger at bruge majs korn, så skal du poppe kornene i en varm tykbundet gryde med låg, kom ca to spsk olivenolie i gryden, sørg for hele tiden at ryste gryden, så kornene ikke brænder på, når der er 4 sekunder mellem poppene, så skulle popcornene gerne være færdige husk at salte dem.
Hvis du bruger micropop, skal du bare følge posens instrukser.
karamel: 
Tag en nu gryde hvori du koger smør, farin, lys sirup og salt, lad det koge i ca 5 min til det begynder at tykne.
Kom vanille og bagepulver i blandingen og vend derefter de poppede korn i karamelen, når popcornene er vendt godt i blandingen, så vend popcornene ud på en bageplade med bagepapir, kom popcornene i en forvarmet ovn 180 grader i ca fem minutter, lad dem derefter køle, så skulle de være sprøde, afkølede og klar til at spise.

http://detbaremig.wordpress.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar