søndag den 19. august 2012

Morgenmad og gulerodskage

Var lige nødt til at smage lidt på kagerne :-)


Min morgenmad bestod idag af ristet rugbrød, kogt æg, bacon, cherrytomater, avocado, og en overskud cupcake.
Idag skal jeg ud og arve en masse lækkert baby tøj fra en veninde der har fået tvillinger, begge piger, i den anledning har jeg bagt en gulerodskage, der blev lige lidt dej i overskud, så jeg lavede nogle overskud cupcakes til morgenmad. Mums..
Opskrift på gulerodskage:
5 dl hvedemel
1/2 tsk salt
2 tsk stødt kanel
1 tsk stødt muskat
2 tsk natron
2 tsk bagepulver
4 dl brun farin
4 æg
500 gr revet gulerod
3 dl vindruekerneolie
Sådan gør du:
pisk æg, farin og olie sammen, tilføj derefter de tørre ingredienser, vend tilsidst de revet gulerødder i. Bag kagen i oven ca 35 min i 180 grader.
Cream cheese frosting:
200 gr philadelphia ost
100 gr usaltet blødt lurpak smør
500 gr flormelis
lidt saft og skræl fra citron
rør ost og smør sammen, tilføj tilsidst flormelis, smag til med citron.

1 kommentar:

  1. Hejsa.
    Rigtig dejlig opskrift. Er især helt vild med cream cheese frostingen, da saften fra citronen og dens skal giver en super frisk smag.
    I selve dejen til kagen puttede jeg også lige lidt valnød i og en smule rosiner, da jeg følte, at det gav god mening. Og det smagte rigtig godt. Så det kan anbefales. :)

    SvarSlet