tirsdag den 7. august 2012

Mit morgenmadsbord idag




Jeg har været tidligt oppe idag, blev vækket omkring 5.30 af babyspark i maven, så der besluttede jeg mig for at vågne.
Jeg besluttede mig for at tage en tur forbi fitness centeret, men sørgede lige for at lave en pandekagedej så den kunne ligge og trække i køleren indtil jeg kom hjem.
De morgener hvor jeg kommer hjem fra træning er jeg altid ekstremt sulten.
Mit lækre morgenmadsbord bestod i dag af scrambled eggs, bacon, ristet rugbrød, amerikanske pandekager med ahornsirup, blåbær, flødeskum og ristet mandler, pandekagerne fik lige en ekstra klat flødeskum og sirup efter billedet blev taget :-) )
Opskrift på pandekager:
180 ml mælk
30 ml eddike
125 gr mel
25 gr sukker
5 gr bagepulver
2 gr natron
3 gr salt
1 æg
30 gr smeltet smør

Sådan gør du:
Bland mælk og eddike, lad eddiken trække ind i mælken i ca 10 min, derefter tilfører du alle de andre ingredienser, tilsæt det smeltede smør til sidst.
Steg pandekagerne på en varm pande med masser af smør, mums…
Læs også med på http://detbaremig.wordpress.com

2 kommentarer:

  1. Lækker morgenmad, heldige dig ;-)

    Venlig hilsen Vila
    www.madopskrifter.info

    SvarSlet
  2. Wow - sikke en skøn morgenmad.
    Og en rigtig dejlig og enkel opskrift på amerikanske pandekager. Jeg erstattede mælken med tykmælk, hvilket virkelig gav et lækkert resultat. Så det kan anbefales. :)
    Mvh. Malene

    SvarSlet