onsdag den 1. maj 2013

Mad til mor og baby

Min mad


Laura's mad

Laura er ikke den nemmeste baby for tiden, så jeg har ikke haft meget tid til at opdatere bloggen.
Sådan så vores aftensmad ud i aftes: Dampede grønne asparges med pandestegt laks og sauce hollandaise( er ikke særlig fedtfattig) Laura fik pure af grønne asparges med pandestegt laks og sauce mousseline, nøj hvor hun nød det :-)
Vil ikke skrive om hvordan man steger en laks og damper el. koger nogle asparges, det tror jeg de fleste ved hvordan man gør :-)
Da mine asparges var færdige, lod jeg tre asparges koge videre, til de var helt møre, blendede dem og tilsatte en klat smør.
Sauce hollandaise:
1,5 pasteuriseret æggeblomme
100 gr afklaret smør (smeltet smør hvor vallen er taget fra)
saft af en 1/2 citron
1 spsk koldt vand
Pisk æggeblommen over en varm kogeplade til den begynder at tykne,kom citronsaften i, tag gryden af varmen og pisk herefter det afklarede smør i, saucen må ikke blive for varm, kom vandet i, og smag til med salt og peber.
Det er en hurtig ret at lave når man er alene hjemme med den lille.

1 kommentar:

  1. Nice og lækker opskrift. Du blog give mig bundt af nye ideer, tak for alle de smukke opskrifter.

    Hilsen
    Bindia
    Indisk Mad

    SvarSlet