tirsdag den 17. juli 2012

The mad hatter bubble tea emporium

Taro og peach

Jubii. Så er bubble Tea kommet til Danmark. Bubble tea har længe været et hit i asien, bedre kendt som pearl tea.
Konceptet er at man vælger en kold eller varm frugt te som er lavet på jasmine, oolong, eller assam te.

Jasmine teén er bedst at vælge hvis man vil have "bobler" eller "kugler" i sin te, herefter kan man vælge hvilken smag af kugler man vil have i teen, kan ikke huske hvilke valgmuligheder de havde, mener der var mango, tapioca, yoghurt, jordbær og så og så kan man vælge at få en blanding af alle kugler.

udvalg af bubbles

Mit første glas te bestod af jasmine fersken te med tapioca kugler, hvilket var rigtigt lækkert, kuglerne tog meget af fersken smagen til sig og var vingummi agtig i konsistensen, da jeg var ret tørstig tog jeg endnu et glas is te, denne gang hindbær jasmine med yoghurt kugler, syntes at hindbær teen var alt for kraftig, tror jeg skal vælge mælkeudgaven næste gang, og yoghurt kuglerne var jeg ikke vild med, de havde ikke den samme vingummi konsistens som de andre.
Yoghurt kuglerne var flydene indeni, det var ikke det store hit.

hindbær jasmine 

Min veninde valgte Taro jasmine med tapioca kuglerne, hvilket var rigtigt lækkert.
Taro er en rodfrugt fra østen, der minder lidt om jordskokker, og har en blid nøddeagtig smag.

The mad hatter bubble tea emporium er det perfekte sted at købe sig en is te på en varm sommerdag, bare ærgeligt at stedet er så småt og næsten ikke har nogen sidde pladser.

Min veninde og jeg var så heldige at få de eneste pladser der var ved vinduet, så vi endte med at sidde der i flere timer pludselig var klokken næsten otte, hvor tiden dog flyver afsted når man er i godt selskab.
I kan finde The mad hatter bubble tea emporium på Sankt Hans Torv nr 3.

Var forresten til scanning idag, og det viser sig at den lille dreng er en lille pige, det er 100% sikkert, det kan i læse mere om på detbaremig.wordpress.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar