tirsdag den 16. april 2013

Brownie stuffed chocolate chip cookies



 Havde gæster igår, og havde i den anledning bagt en chokolade brownie, da jeg idag havde en del brownie rester, besluttede jeg mig for at prøve at lave nogle brownie stuffed cookies, altså cookies med brownie indeni, syntes ikke at det er værd at bage en brownie, for at lave dem, men hvis man har en rest tilbage, så er det da helt klart noget der skal afprøves.
brownie rester fra igår
Opskrift på Brownie:
250 gr smør
200 gr choko 70%
80 gr kakaopulver (usødet)
65 gr mel
1tsk bagepulver
360 gr sukker
4 æg
Sådan gør du:
smør og choko smeltes over vandbad, æg og sukker piskes sammen, vend derefter æggeblandingen og chokoblandingen sammen, sigt de tørre ingredienser i, kom dejen i en smurt form, og bag den i 180 grader i ca 25 min
cookie dough
Opskrift på cookie dejen (dækker ca 10 stk brownie)
110 gr smør
100 gr sukker
70 gr rørsukker(brun farin kan også bruges)
1 æg
1/2 tsk  salt
1/2 tsk vanillesukker
1/2 tsk bagepulver
100 gr hakket mørk chokolade eller chokoladeknapper
50 gr hakket hasselnødder.
Sådan gør du:
smør og sukker piskes sammen, tilsæt ægget og derefter de øvrige ingredienser,  kom 10 skefulde af 
dejen på en bageplade iklædt bagepapir, kom derefter et stykke brownie på hver dejklat, kom derefter endnu en klat cookie dej på brownien, fold cookie dejen rundt om brownien, bag dem derefter i ovnen ca 20 min 170 grader til de er gyldne.
Server dem lune med en god vanille is, det er mums






1 kommentar: