fredag den 27. januar 2012

Lidt godt fra St Barts


Så er jeg endelig faldet til ro i Caribien, og har fået internettet op og kører.
Jeg har haft fri idag, og har tilbragt det meste af dagen på stranden.
Jeg begyndte min dag med at snuppe en bid morgenmad i bageriet Carambole, som ligger i Gustavia, hovedstaden.
Morgenmaden bestod af pain de almond thé og passionfrugt Juice.



Efter morgenmaden tog jeg en dukkert på Shell beach,  derefter le creperie, le creprie i st barts er et af de få steder hvor man kan få et godt måltid til en god pris, mad er utroligt dyrt her, da øen ikke selv producerer så meget.
På creperiet bestilte jeg en panini og kokos milkshake, som tilsammens ikke blev mere end 15 €. Creperiet i St Barts er selvfølgelig mest kendt for deres pandekager, efter kl 18.00 kan man spise crepes ad libitum for  kun 25 €, stedet er værd at besøge hvis turen går til St Barts..
Panini med kokos milkshake.



Til aftensmad lavede jeg helstegt dorade med Basquaise, nemt og hurtigt, da jeg ikke ville gå glip af solnedgangen på Shell beach.
Basquaise:
Ingredienser:
5 tomater
2 røde peberfrugter
1 løg
lidt hvidløg
0.5 dl hvidvin
frisk timian, 

Sådan gør du: 
snit alle ingredienser i tern, fjern skindet fra tomaterne (ikke nødvendigt) sauter løg og hvidløg i en pande, løgene må helst ikke tage farve, komhvidvin ved, lad alkoholen fordampe, tilføj derefter tomat,peberfrugt og timian, lad det småsimre til al saften er reduceret.


Dorade





 

Lavede et hjerte af de mange skaller man kan finde på stranden.


Solnedgang, set fra Shell Beach.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar